tisdag 31 mars 2009

Filmgruppen

Jag har lyckats hitta massvis med fakta om Charlie chaplin, jag har alltså sökt fakta om konsthistorien om Filmen. Jag har hittat mycket intressant fakta om Filmen under andra världskriget och om filmen "diktatorn" som gjordes under andra världskriget som protest mot Hitler och Nazismen.
Jonathan ska ha sökt fakta i teknikens historia. Vad han har hittat vet jag inte så exakt, vi har jobbat separat och sökt fakta för att det skall bli mer effektivt.

mvh/ Sanna J

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte ni skall lägga huvudvikten på Charlie även om han är stor så finns det mycket att gräva i då det gäller Film historia.

    SvaraRadera
  2. Faktiskt så är det så att en av filmens största konstnärer var Nazist och tysk. Hon hette Leni Riefensthal och gjorde Hitlers propaganda filmer .

    SvaraRadera